Cea mai puternică rugăciune de pe pământ

Deseori îi cerem lui Dumnezeu să ne binecuvânteze, fiindcă recunoaștem faptul că Lui îi face o deosebită plăcere să-Și reverse darurile bune peste noi, dar mai există un alt gen de rugăciune pe care o putem rosti – pe care trebuie să o rostim – dacă dorim să primim cel mai mare dar al lui Dumnezeu: libertatea. Peter Horrobin ne atrage atenția asupra următoarei rugăciuni: „Tată, iartă-i” (Luca 23:34), pe care Domnul Isus a rostit-o când atârna pe cruce, victimă a celei mai mari crime din istorie. Este o rugăciune grea, care provoacă natura noastră umană și înțelepciunea noastră convențională; însă este o rugăciune vindecătoare, deoarece utilizează acea regulă a universului, care spune: „Lasă-L pe Dumnezeu să se ocupe de judecată, tu fii liber.”

Isus vorbește foarte deschis atunci când se referă la iertare, care este, de altfel, una dintre temele Sale cel mai des abordate.

Iertarea reprezintă un punct esențial al unei alte rugăciuni citate frecvent, Rugăciunea Domnească, în care Isus Se roagă ca Tatăl să ne acorde iertare doar în măsura în care noi îi iertăm pe cei care ne-au rănit (vezi Matei 6:12). Isus continuă afirmând că iertarea lui Dumnezeu nu se acordă celor care refuză să ierte (vezi v. 15)!

Acestea sunt cuvinte grele și înfricoșătoare! Și dacă nu vreau să iert? Dacă nu-mi pot scoate din minte rana, neglijarea, trădarea sau abuzul? Dacă ceea ce mi s-a făcut mă urmărește zi și noapte, ținându-mă într-o stare continuă de furie și de ură? Există vreo speranță pentru mine? Cei care m-au rănit nu merită să fie iertați. De fapt, merită fiecare bucățică din ura pe care o simt față de ei. Dumnezeu nu Se așteaptă din partea mea să-i eliberez pur și simplu din furia mea, nu-i așa?

Dar, după cum ne atrage atenția Peter Horrobin, Dumnezeu a instituit în univers această lege spirituală a iertării. Dacă nu iertăm, nu suntem iertați. Nu-i putem împiedica pe oameni să ne rănească; dar, dacă încălcăm porunca lui Dumnezeu de a ierta, ne confruntăm cu consecința gravă de a ne priva de iertarea lui Dumnezeu.

Aceia dintre noi, care încearcă să slujească altora în domeniul eliberării spirituale, învață din plin importanța iertării. Numeroase persoane care caută alinare în probleme spirituale, emoționale sau fizice vin la noi și găsesc vindecare numai după ce îi iartă pe cei pe care au dreptul să îi urască. Am descoperit că neiertarea reprezintă cea mai mare piedică în vindecarea spirituală, emoțională și fizică.

Oamenii sunt plini de mânie și de ură, justificate în cea mai mare parte, față de cei care i-au rănit. Astfel de răni, cred eu, îi îndreptățesc pe oameni să simtă mânie și chiar ură față de alții. Dar, dacă păstrează mânia și ura, devin captivi ai propriilor sentimente de amărăciune. Deci, în esență, Isus spune: „Dă-i lui Dumnezeu dreptul tău de a urî, iar tu fii liber.” Metoda folosită de Isus este aceea de a-i încredința pe cei ce ne-au rănit în mâna lui Dumnezeu Tatăl, care spune: „A Mea este răzbunarea și Eu voi răsplăti.” (Deut. 32:35, vezi și Evrei 10:30) A-I da lui Dumnezeu mânia și ura noastră, a-L lăsa pe El să ne plătească datoriile, este unul dintre cele mai mari beneficii ale creștinismului, fiindcă, atunci când facem astfel, primim vindecare.

Deseori, am vrea să schimbăm datele concrete ale unei experiențe dureroase, blocată în amintirile noastre. Dar acest lucru nu se poate realiza. Ce s-a întâmplat s-a întâmplat. Faptele nu se pot schimba. Însă atitudinea se poate. Iar vindecarea vine atunci când atitudinea se schimbă – de la mânie și ură, la iertare.

Ca de obicei, Isus Însuși ne-a arătat calea spre iertare. Nu doar ne-a poruncit să iertăm, ci El Însuși, în momentul morții Sale, a demonstrat propria poruncă, atunci când S-a rugat pe cruce: „Tată, iartă-i.” Aceasta este cea mai puternică rugăciune de pe pământ!

Ca om, Isus Și-a lăsat deoparte divinitatea și a trăit viața pe care noi trebuie să o trăim, în ascultare și în dependență față de Dumnezeu Tatăl. Această viață ascultătoare și dependentă trebuie să includă iertarea, ca răspuns la trădare, la abuz și chiar la ucidere. Isus cunoștea această lege spirituală a iertării și a refuzat să o încalce. Știa că iertarea eliberează.

Îi sunt recunoscător lui Peter Horrobin că a scris despre cea mai puternică rugăciune de pe pământ, fiindcă cei ce o rostesc devin liberi.

Charles H. Kraft
Fuller Theological Seminary
Pasadena, California

 

NOTĂ: Acest articol reprezintă Cuvântul Înainte al cărții, așa cum ne-a fost înmânat de către editura Elpis, cea care a publicat-o în limba română. Pentru mai multe detalii vă puteți adresa editurii folosind adresa de email: elpis@ellelromania.ro 

Filed Under: Recenzii

Tags: , ,

Comments (1)

cozmin

June 25th, 2009 at 7:03 pm    


intradevar,rugaciunile “Tata iarta-i” si tatal nostru cred ca sunt cele mai puternice de pe pamant,pe care le pot rosti oamenii.Dar concomitetnt cu aceste rugaciuni sunt faptele,care vorbesc de la sine si ele intr-o rugaciune a subconstientului nostru.

Leave a reply

Name *

Mail *

Website